O‘zgidromet mutaxassislari OAV vakillari ishtirokida vertolyotda press-tur o‘tkazdi

O‘zgidromet mutaxassislari OAV vakillari ishtirokida vertolyotda press-tur o‘tkazdi

06.10.2021

O‘zgidromet mutaxassislari OAV vakillari ishtirokida vertolyotda press-tur o‘tkazdi

O‘zgidromet mutaxassislari OAV vakillari hamda blogerlar ishtirokida Toshkent viloyati Bo‘stonliq tumanining yuqori tog‘li hududlarida joylashgan va potensial yorib chiqish xavfi mavjud bo‘lgan suv havzalarida olib borilgan tekshiruv ishlarida qatnashdilar. Safar davomida Dengiz sathidan 2 ming metr balandlikda joylashgan Ixnachko‘l, Shovurko‘l va Koksu ko'llari bilan bog‘liq vaziyatlar o‘rganildi.

Organilgan kollarga ma’lumot bersak:

Ihnach ko'li katta (dengiz sathidan 2508 m balandlikda). Ko'lni maksimal darajada to'ldirishni xarakterlovchi morfometrik elementlar quyidagicha: suv sathining maydoni - 0,33 km2, hajmi - 4800 ming m3, o'rtacha chuqurligi - 14,5 m, uzunligi - 1500 m, o'rtacha kengligi - 216 m. Aql.). Ko'lni maksimal darajada to'ldirishni xarakterlovchi morfometrik elementlar quyidagicha: suv sathining maydoni - 0,09 km2, hajmi - 900 ming m3, o'rtacha chuqurligi - 10 m, uzunligi - 500 m, o'rtacha kengligi - 170 m.

Shavurqul ko'li (dengiz sathidan 2750 m) daryo vodiysida joylashgan. Shavursoy, daryoning chap qismi. Oygaing. Yuqori darajadagi ko'lni tavsiflovchi morfometrik ma'lumotlar quyidagicha: suv sathining maydoni - 0,40 km2, hajmi - 3,89 mln. M3, o'rtacha chuqurligi - 9,7 m, uzunligi - 1464 m, o'rtacha kengligi - 273 m. To'g'onning balandligi toshib ketish nuqtasiga - 30 m.

Koksu ko'li (dengiz sathidan 2050 m). Ko'lni maksimal darajada to'ldirishni tavsiflovchi morfometrik elementlar quyidagicha: suv sathining maydoni - 0,2 km2, hajmi - 3,27 million m3, o'rtacha chuqurligi - 16,2 m, uzunligi - 1450 m, o'rtacha kengligi - 138 m, to'g'on tubidan balandligi. toshib ketish nuqtasiga 55 metr.

O‘rganishlar faqat ko‘llar bilan cheklanib qolmay, vertolyotdagi safar davomida tog‘lardagi qor va muzliklarning joriy holati ham audiovizual tadqiq etildi, birlamchi o‘rganishlar hozirgi kunda Shovurko‘lning yorib chiqish xavfi yo‘qligini ko‘rsatgan, ammo yakuniy xulosani chiqarish uchun to‘liq hisob-kitoblar amalga oshirilishi kerak.

Safar davomida tog‘lardagi qor va muzliklarning yorilib chiqish xavfi mavjud ko‘llarga ta’sirini o‘rganish maqsadida vertolyot bort-termometri yordamida turli balandliklarda havo harorati ham o‘lchandi.

 

O‘zgidromet Axborot xizmati